Asst. Prof. Mark Bedoya Ulla

Curriculum Vitae

 
Asst. Prof. Mark Bedoya Ulla
 
Walailak University
School of Languages and General Education, Academic Building 5 
222 Thaburi, Thasala District, Nakhon Si Thammarat, 80160 Thailand
 
Tell : 0-7567-2443
Fax: 0-7567-2431
Email : mark.ul@wu.ac.th
การศึกษา
 
คุณวุฒิ                            ศศ.ม. (ศิลปศาสตรมหาบัณทิต)
สาขาวิชา/สถาบันการศึกษา      การสอนภาษาอังกฤษ / Mindanao State University                                           
ปี พ.ศ.                              2555
 
คุณวุฒิ                             ศศ.บ. (ศิลปศาสตรบัณทิต)
สาขาวิชา/สถาบันการศึกษา       ภาษาอังกฤษ / Mindanao State University
ปี พ.ศ.                               2549
ประสบการณ์การทำงาน
 
ปี พ.ศ. 2563 – ปัจจุบัน         อาจารย์ประจำ สำนักวิชาพหุภาษาและการศึกษาทั่วไป มหาวิทยาลัยวลัยลักษณ์
ปี พ.ศ. 2564                      หัวหน้าสถานวิจัย สำนักวิชาพหุภาษาและการศึกษาทั่วไป มหาวิทยาลัยวลัยลักษณ์
ความเชี่ยวชาญ
 
  1. Teacher education
  2. technology use for language teaching
  3. second/foreign language classroom teaching
  4. higher education; gender and education
ประสบการณ์การสอน
 
ปีการศึกษา 2563 – ปัจจุบัน     มหาวิทยาลัยวลัยลักษณ์ สำนักวิชาพหุภาษาและการศึกษาทั่วไป สาขาวิชาสังคมศาสตร์
ปริญญาตรี                         รายวิชาทักษะการสื่อสารภาษาอังกฤษ, การฟังและการพูดเชิงวิชาการ, การอ่านและการเขียน                                                   เชิงวิชาการ, ภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารเชิงวิชาการ, ภาษาอังกฤษเพื่อการเขียนเชิงวิชาชีพ, 
                                       การพูดในที่สาธารณะ, ภาษาอังกฤษเพื่อการนำเสนองานทางวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยี, 
                                       ภาษาอังกฤษเพื่อการนำเสนองานทางมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์, ภาษาอังกฤษสำหรับสื่อและ
                                       การสื่อสาร, การแสวงหาความรู้และระเบียบวิธีวิจัย 
ผลงานทางวิชาการ
 
  • บทความวิจัย/วิชาการที่ตีพิมพ์
  1. Ulla, Mark B. & Perales, William F. (2563). “The adoption of Facebook as a Virtual Class whiteboard: Promoting EFL students’ engagement in language tasks”. TESOL Journal. 11 (3): 1-4.
  2. Ulla, Mark B. (2563). “Students’ Speaking Motivation and their Perspectives on a Task-based Language Classroom: Pedagogical Implications”. Journal of Asia TEFL. 17 (2): 681- 688.
  3. Ulla, M. B., Perales, W. F. & Tarrayo, V. N. (2563). “Integrating Internet-based applications in English language teaching: Teacher practices in a Thai university”. Issues in Educational Research. 30 (1): 365-378.
  4. Ulla, M. B. (2562).  “Filipinos as EFL Teachers in Bangkok, Thailand: Implications for Language Education Policy in the ASEAN Region”. RELC Journal    0 (0): 1-15.
  5. Ulla, M. B. (2562). “Western-published ELT Textbooks: Teacher Perceptions and Use in Thai Classrooms”. The Journal of Asia TEFL. 16 (3): 768-1068 
  6. Ulla, M. B. (2562). “Examining University Teachers’ Writing Errors in the Philippines: Implications for Teacher Qualifications”. Pertanika Journal of Social Sciences and Humanities. 27 (3): 1413-1430.
  7. Vecaldo, R., Asuncion, J.E., Ulla, M. B. (2562). “From Writing to Presenting and Publishing Research Articles: Experiences of Philippine Education Faculty-Researchers”. Eurasian Journal of Educational Research. 81 (0) : 147-164 
  8. Ulla, M. B. (2561). “English language teaching in Thailand: Filipino teachers’ experiences and perspectives”. Issues in Educational Research. 28 (4): 1080-1094 
  9. Ulla, M. B., & Winitkun, D. (2561). “In-service teacher training program in Thailand: Teachers’ beliefs, needs, and challenges”.  Pertanika Journal of Social Sciences and Humanities.  26 (3): 1579 – 1594. 
  10. Ulla, M. B.  (2561). “Benefits and challenges of doing research: Experiences from Philippine public school teachers”. Issues in Educational Research. 28 (3): 797-810
  11. Ulla, M. B.  (2561). “In-service teachers’ training: The case of university teachers in Yangon, Myanmar”.  Australian Journal of Teacher Education.  43 (1): 66-77
  12. Ulla, M. B., Barrera, K. B., & Acompanado, M. M. (2560). “Philippine classroom teachers as researchers: Teachers’ perceptions, motivations, and challenges”. Australian Journal of Teacher Education. 42 (11): 52-64. 
  13. Ulla, M. B., & Winitkun, D. (2560). “Thai learners’ linguistic needs and language skills: Implications for curriculum development”. International Journal of Instruction.  10 (4): 203-220
  14. Ulla, M. B. (2560). “Teacher training in Myanmar: Teachers’ perceptions and implications”. International Journal of Instruction. 10 (2): 103-118